Japán a csodák országa, ezt nagyon jól tudják azok, akiket a felkelő nap országának kultúrája bővebben érdekel. Az utcán járkálva a legszínesebben öltözködő embereket láthatjuk: 18 cm-s telitalpú cipő, Lady Gaga-s frizurák, szivárvány öltözék és az sem ritka, hogy valaki a kedvenc hősének beöltözve járkál. A szezonális japán animációs (anime,manga) Conok egy más világba vezetnek el: Nincs olyan ember japánban, aki ne olvasna legalább egy mangát (japán képregény hivatalos neve), hatalmas plakátokon reklámozzák a legnézettebb animéket.
Japán magában hordozza a hagyományokat és mégis élen jár a technológia fejlesztésben: A Shinto templomok és tea szertartáson mellett találunk mágneses vasutakat, melyek akár 230 km-s sebességgel is képesek száguldozni. Kisebb fajta esszét dolgozhatnánk ki japán csodáiról, most azonban egy olyan vasutat szeretnék bemutatni, amely talán a legcukibb a világon.
Te, hogy mentenél meg egy vasút vonalat a bezárástól? Íme egy japán megoldás!
Oszakától délre fekszik Wakayama városa, amely amúgy nem egy túl izgalmas hely. Innen rövid és unalmas mellékvonal vezet Kishi-ig, ami nem nagyon vonzza a fiatalabb generációt, sokáig a Nankai Vasúttársaság üzemeltette, de 2004-be bezáratták mondván veszteséges, hisz a 14 km-s út végén található Kishi állomáson már nem is dolgozott szinte senki, maguktól fordultak a vonatok. Ekkor vásárolta meg a Wakayama társaság a vonalat: 2007-ben, nem tudni, honnan jött az ötlet, de a tulaj, a közeli bolttulajdonos család cicáját kinevezte állomásmesternek.
A cica kapott egy állomásmester tányérkalapot és hivatalos jelvényt és nem volt megállás. Eleinte csak a környékbeliek látogatták, majd a közeli régiókból is kezdtek kiutazni, csak azért, hogy egy pillantást vessenek az elkötelezett bundás dolgozóra. Mire a vasúttársaság észbe kapott, már 10%-kal megnőtt a társaság bevétele és csak hamar a turisták kedvence lett. Ennek köszönhetően a vonal folytathatta a működést, sőt egy idő után még nyereséges is lett.
Természetesen a japánok minden tekintetben kihasználták Tama, merthogy, így hívják a cicust, cukiságát: A szerelvényekre vidám Tama cicákat festettek, a vonat orrára bajszot festettek, a kapaszkodók cicajátékokra emlékeztetnek, a háttámlák cicaformájúak, és kosárformájú tárolók lettek felhelyezve, az ülések pedig színesek néhol apró Tama-kal, díszítve.
És hogy mi a szupersztár, Tama-chan, feladata?
Tama-chan keddtől csütörtökig dolgozik, ekkor, ma már, az a feladata, hogy fogadja a vendégeket harci díszben. A szerencsések ekkor megsimogathatják, kézbe vehetik és fényképezkedhetnek vele. Amikor szünetet tart visszavonul saját irodájába, aminek neve: Tama Office. Ezt az irodát egyébként egy jegyárasító bódéból alakították ki neki: mivel a turisták és a helyiek azért szeretnék látni panorámás kilátást biztosítottak mind a cirmosnak, mind a kíváncsiskodóknak. Az iroda jól felszerelt mindennel, amire egy lusta-kinézetű, keményen dolgozó, cirmos lány vágyhat.
Ahogy az lenni szokott, Tama-chan is büszkélkedhet váltótárssal: Nitama a hétvégéken dolgozik Tama helyetteseként. A két dolgozó szőrcsomónak egy nyávogásnyi kifogásuk sem lehet, mert a folytonos dögönyözés és fényképezés ellenében elfogadható fizetséget kapnak: “humánus” munkaidő, hisz Tama és Nitama délelőtt 10:00-tól dolgoznak délután 15:00-ig, ezenfelül korlátlan ételfogyasztást biztosít nekik, a legjobb fajtából és már ki is tüntették egyszer, valamint karácsonykor meg is ajándékozzák őket a vasút dolgozói ajándékokkal.
Tama-chan immár nem csak a vonal sztárja és kabalája, de már szerencshozó manekineko-t is formáltak róla.
Személy szerint már régóta vágyom japánba, de eddig még nem juthattam ki: Ha egyszer kijutok, biztosan nem hagyom ki ezt a vasútvonalat, még ha esetleg már nem is találkoznék Tama-chan-el személyesen 😀
Reméljük Tama és Nitama még sokáig nem fog nyugdíjba menni 🙂
és végül a CNN tudósítása Tama-ról 😀
Nagyon cuki! 😀
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: